Onze aanpak

"De facilitaire afdeling moet professioneler en en transparanter!" Dit is waarschijnlijk een veelgehoorde kreet van uw (interne) klant en uw eigen facilitaire omgeving. Wellicht overweegt u de aanschaf van een Facility Management Informatie Systeem (FMIS) of heeft u al een systeem aangeschaft. Immers, met een FMIS heeft uw facilitaire organisatie een instrument in handen om de facilitaire processen te beheersen en te besturen.

FMIS-routekaartDe aanpak van Fmission kenmerkt zich door het FMIS in een breder kader te plaatsen met behulp van de FMIS-routekaart. Met de FMIS-routekaart wordt inzichtelijk gemaakt waar een organisatie over moet nadenken alvorens een FMIS aan te schaffen en te implementeren. Een FMIS is niet een doel op zich, maar een middel om de facilitaire processen te optimaliseren en managementinformatie op operationeel, tactisch en strategisch niveau te genereren. Vanzelfsprekend met als doel het primaire proces zo goed mogelijk te ondersteunen.

Met andere woorden: eerst organiseren, dan automatiseren!